Най-важните фактори за класиране и SEO оптимизация в Google (2017)

Най-важните фактори за класиране (Google Ranking factors) и SEO оптимизация в Google са тези фактори, които оказват най-голямо въздействие върху подреждането на резултатите при търсене.

От търсачката Google използват над 200 фактори за класиране, известни като Google Ranking factors. Въпреки големия брой фактори, най-важните са тези с най-голям ефект и точно те са подходящи за малкия и среден бизнес. Това не означава лесно, бързо или евтина цена за SEO оптимизация на сайтове, а просто, че това не е космическа наука.

SEO оптимизация – в сайта (On-Page) и извън сайта (Off-Page)

SEO оптимизацията се разделя на 2 основни вида:

Над вашия сайт обикновено имате пълен контрол и можете да подобрите всичко в него. Ако нямате такъв контрол, то помислете за фирма за поддръжка на сайтове, която ще може да ви осигури достъп или ще ви съдейства технически с нужните стъпки.

За външната SEO оптимизация е най-добре да се консултирате със СЕО експерт или специалист, който да оцени какво е нужно, за да прогресирате във вашата бизнес конкуренция.

Положителни и негативни фактори за SEO и класиране в Google

За да сме напълно честни, ще трябва да споменем класифицирането на Google ranking факторите като полезност:

  • положително въздействие / положителни фактори за класиране в Google – изкачва уеб сайта към първа страница и към първо място на Google, т.е. подобрява класирането.
  • негативно (отрицателно) въздействие / негативни (отрицателни) фактори за класиране – отдалечава уеб сайта от първа страница, т.е. понижава класирането.

Както се досещате, важно е да няма негативни фактори, които да вредят на направената SEO оптимизация и да повлияват на класирането в Гугъл по избраните ключови фрази и думи! Затова е нормално да познавате негативните фактори и да ги предотвратите или да работите върху отстраняването им.

(Най-важни) Положителни фактори за SEO оптимизация и класиране в Google

Най-важните положителни фактори за SEO оптимизация на сайтове и класиране в Google са няколко. Google най-вероятно използват над 1000 фактори за определяне на класирането, които обаче променят своята тежест в зависимост от комбинацията помежду им. Това е заложено в т.нар. алгоритъм на Google за класиране на сайтовете и страниците при търсене.

Публикуваните тук фактори не са подредени по реда, в който тези фактори оказват въздействие на класирането!

Най-важни фактори за SEO оптимизация и класиране в Google – On-Page СЕО оптимизация

  • Ключова дума в „title“ HTML таг на страницата – силен сигнал и фактор за указване на темата на съответната страница
  • Ключова дума в URL адреса – полезен фактор, който обикновено не ви струва нищо допълнително, за да го използвате. Ако вашата CMS система за управление на уеб сайт  не поддържа чисти URL адреси – тогава се консултирайте със СЕО специалист и при нужда потърсете фирма за изработка на сайтове (има и евтини варианти), за да не сте ограничени от стара CMS система.
  • Ключова дума в заглавията „H1, H2, H3 и т.н.“ на страницата – силен фактор, указващ темата на съответната страница и темата на всяка част от текста. Това помага на търсаките да „разберат“ всяка част от страницата и цялата страница като цяло.
  • Ключова дума в „meta-description“ HTML таг на страницата – Това описание на страницата е с особено значение, тъй като се появява в резултатите от търсене и привлича кликове въз основа на посланието към търсещите потребители.

Дотук са няколко технически фактори за SEO класирането в Google, сравнително стандартни. Ето как изглеждат те в кода на уеб сайт:

 

  • Използване на ключови думи в текста – използването на много често повтаряне на ключовите думи в текста е от полза за СЕО оптимизиацията, но също така може да се прекали, което ще бъде негативен сигнал/фактор! Самото повтаряне на ключова дума помага да се определи темата на страницата, но ефекта върху класирането постепенно намалява с годините.
  • Уникално съдържание – може би сте чували „Content is King! (Съдържанието е цар!)„? Уникалното съдържание е един от най-важните фактори за SEO оптимизация и оказва много полезно влияние върху класирането, когато се комбинира с други фактори.
  • Дублирано съдържание – това е обратното на „уникално съдържание„! Наличието на дублирано съдържание във вашия сайт, копирано от друг сайт, е негативен фактор!
  • Дължина на съдържанието – важен фактор, съвсем нормално търсачките и Гугъл предпочитат по-дълго съдържание, защото обикновено е по-изчерпателно и по-полезно за хората.
  • Уникални снимки и графики – казаното за текста, важи с пълна сила за снимки и графики – уникалността и големия брой такива материали спомагат и са полезни за СЕО оптимизация на уеб сайтове.
  • Бързина на зареждане на сайта – много важен фактор, особено като негативен фактор. Ако уеб сайтът ви се зарежда за над 5-6 секунди, няма кой да го чака… Трябва да бъде за секунда-две.
  • Място на хостинг сървъра – полезно при локално търсене на локални услуги и продукти. Напр. за SEO оптимизация на сайтове София е нормално да се покажат резултати на фирми за оптимизация от София и региона.
  • Мобилна версия – коректна и добра визуализация върху мобилни устройства, осигурена чрез изработка на сайт а адаптивен (респонсив) дизайн или с отделна мобилна версия на сайта. Класирането при търсене от мобилно устройство може да ви засегне в негативен аспект, ако вашия сайт не е подходящ за такива устройства (т.е. да се превърне в отрицателен фактор, поне за тези устройства)!
  • Последно, но не по важност, следвайте указанията в ръководството за Уебмастъри на Google. Това са т.нар. бели методи (white hat SEO) за SEO оптимизация на сайтове за търсачките.

Най-важни фактори за SEO оптимизация и класиране в Google – Off-Page СЕО оптимизация

Линкове към сайта – Линковете могат да бъдат текстови и банери, да бъдат от заглавна или от вътрешна страница, да бъдят към заглавна или външна страница. Почти всички линкове са полезни, но има и „вредни“, които оказват негативен ефект и трябва да се изчистят.

Схема на линкове от/към различни по сила сайтове (големината представя силата на всеки сайт):

Както виждате на схемата – линкове от силни (големи) сайтове, прави вашия сайт силен (голям) – линкове между кръг „B“ и „C“. От друга страна, много линкове към кръг „E“ имат по-малък ефект в сравнение с един качествен линк. Изводът от това е, че качеството е по-важно от количеството! Точните сметки не са важни, нито можете да очаквате да бъдат верни, но за графичното представяне са достатъчно подходящи.

Линковете са си цяла наука и цял бизнес сектор, така че нека ги разделим на по-дребни части, за ваше удобство:

  • Брой линкове от различни (уникални) домейни
  • Брой линкове от различни страници
  • Линкове от качествени сайтове – доверие и авторитет на домейна и от страницата, на която е линка
  • Уместност (релевантност) на страницата и сайта, от които идват линковете.
  • Линкове от заглавна страница
  • Линкове към вътрешна страница (deep linking)
  • Линкове от съдържанието на сайтовете
  • Текст на линка, с който е линкната сайта (заглавната страница) или друга вътрешна страница. Ако линковете са с един и същи текст – това може да е негативен сигнал и да бъдете наказани.
  • Линкове от софиални мрежи и споделяне – могат да са полезни за подобряване на първоначалния интерес.

Най-важни фактори за SEO оптимизация и класиране в Google – комбинация от фактори

  • Комбинация от фактори за по-полезно съдържание и по-добра оптимнизация на сайт – комбинирането на няколко подхода за SEO оптимизация помага да се получат едновременно няколко позитивни фактори за класиране, което повишава общото „тегло/тежест“ на съответната страница и тя се издига напред в резултатите – до първа страница и до първа позиция! Ето защо, най-важния фактор е да не се ограничавате в използването на само един фактор и да СЕО-оптимизирате вашия сайт с широк набор от фактори!
  • Вътрешна линкова структура – полезно е да имате добра вътрешна линкова структува, както и да поставяте редовно полезни линкове в съдържанието.
  • Писане на полезно съдържание – това обощава всичко, което е описано по-нагоре, за което Google търсят във вашия сайт. Колкото по-полезно – толкова повече посещения ще получавате!
  • Доверие и авторитет на домейна и всяка една страница (Domain trust/authority и Page trust/authority). Важни елементи, подкрепящи общата оптимизация на сайта, което пък помага в класирането при търсене.
  • Ако използвате Open Source софтуер, трябва редовно да обновявате до актуалната версия. Google не обича неподдържани сайтове, затова обигурете си качествена поддръжка на сайта (WordPress, Drupal, Magento или друг софтуер за сайтове и електронни магазини)!
  • При локално търсене, ако имате домейн, асоцииран към съответното място или страна, това ще е във ваш голям плюс. Определете аудиторията си и я преследвайте!

Негативни (отрицателни) фактори за SEO оптимизация и класиране в Google

Негативни фактори са всякакви черни техники за СЕО оптимизация (black hat SEO):

  • Скриване на текстове, които са видими за търсачките, но са невидими за хората
  • Масово и автоматично купуване на линкове с цел линк билдинг.
  • Получаване на много линкове за кратък период, след което с месеци и години да няма нови линкове – линк спам!
  • Използване на забранени подходи, изрично указани като такива от страна на Google и други търсачки.
  • други фактори, описани по-подробно в списъка с позитивните, които ако не са неутрални или позитивни – могат да бъдат силно негативни!

Всъщност използването на забранени подходи не просто ще ви декласира назад – сайтът ви ще получи наказание от Гугъл и може направо да бъде изключен от класирането! И не питайте за колко време – просто не го допускайте!

Фактори за СЕО оптимизация на сайтове – повече информация

Ако сте изчели всичко дотук, това означава, че най-важните фактори за СЕО оптимизация на сайтове са полезни за вас! Ето защо ви предлагаме допълнителна информация, където можете да научите още повече за SEO оптимизацията:

  • https://moz.com/search-ranking-factors – анкета на СЕО експерти, които споделят своите наблюдения върху „тежестта“ на всеки фактор върху класирането в резултатите на търсачката Google.
  • https://searchengineland.com/guide/seo – Ръководство за СЕО оптимизация на страници и сайтове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *